Werkwijze

Eerste gesprek

In een eerste gesprek gaan we uitgebreid in op wat de ondernemer beweegt. Ondernemers worden vandaag de dag geleefd door de zaken van alle dag. Gevolg hiervan is dat de werkelijke beweegredenen van weleer steeds verder op de achtergrond geraken en de passie waar ze mee gestart zijn verloren dreigt te gaan. In dit eerste gesprek gaan we in op de uitdagingen waar ze voor staan en wat het voor hen persoonlijk betekend. Hoe zouden ze het graag willen en waar staan ze nu.

Een gesprek waar echt even de tijd voor genomen moet worden, het kan tenslotte het belangrijkste gesprek voor uw onderneming in jaren zijn.

Tweede gesprek

Na afloop van het eerste gesprek wordt er, als daar aanleiding voor is, een tweede gesprek in gepland. Dit geeft zowel de ondernemer als de consultant de gelegenheid over de vraagstukken na te denken.

In het tweede gesprek gaan we dieper in op de vraagstukken waar de ondernemer mee zit. Afhankelijk van wat het vraagstuk is wordt een specialist op het betreffende gebied gezocht welke op een pragmatische wijze een oplossing aandraagt. Afhankelijk van de wens van de ondernemer kan er een bedrijfsscan worden uitgevoerd waarbij een sterkte zwakte analyse wordt gemaakt en de gebieden welke extra aandacht nodig hebben duidelijk in beeld komen.

Het een en ander kan plaatsvinden op basis van een abonnement waarbij de ondernemer toegang krijgt tot het gehele aanbod van specialisten of op basis van een afgesproken project. In alle gevallen staat voorop dat er een succes factor moet zijn voor de ondernemer. Immers zijn succes is onze reclame!

 

Wat krijgt de ondernemer

De ondernemer krijgt naast de praktische hulp in het oplossen van de vraagstukken ook een praatpaal waarmee hij of zij mee kan sparren. Een sparringpartner welke niet zijn eigenbelang voorop stelt maar dat van de ondernemer, immers diens succes is zijn missie.